FAQZarezerwuj wizytę
02.08.2018

Raport Open Life – Polacy lubią ryzyko

Open Life wspólnie z firmą badawczą DANAE przeprowadziło badanie dot. preferencji ubezpieczeniowych Polaków ze względu na ich deklarowaną skłonność do ryzyka. Jak się okazuje, po polisy życiowe najczęściej sięgają młodzi mężczyźni w związkach. Za to dość rzadko ubezpieczają się single, którzy równie beztrosko podchodzą m.in. do zakupów. Więcej wniosków z badania przedstawiamy w raporcie „Polacy lubią ryzyko”.

To, jak ryzykujemy na co dzień, decyduje też o tym, jak się ubezpieczamy. Ta prosta zależność nie zawsze jest intuicyjna, stąd Open Life postanowił to sprawdzić. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie towarzystwa w maju br., Polacy najczęściej ryzykują na zakupach. Mniej niż 30% z nas czyta dokładnie umowy przed ich podpisaniem, a co 5. Polak nie sprawdza długości gwarancji, kupując wartościową rzecz. Natomiast najbardziej ostrożni jesteśmy wtedy, gdy w grę wchodzi zabezpieczanie się na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń. Aż 7 na 10 Polaków zabiera ze sobą apteczkę w dalszą podróż, a 60% sprawdza prognozę pogody przed wyjściem z domu.

Nieco rzadziej niż na zakupach Polakom zdarza się ryzykować własnym zdrowiem. Blisko 7 na 10 zapina pasy w samochodzie, a ponad połowa nigdy nie przechodzi przez ulicę na czerwonym świetle. Jednocześnie 13% pije alkohol pomimo wcześniejszego zażycia leku, a 6% zawsze siada na desce w toaletach publicznych. Do ryzykownych zachowań w kwestii zdrowia przyznają się przede wszystkim młodzi mężczyźni będący w związku.

A jak skłonność do ryzyka przekłada się na posiadanie ubezpieczenia? Z jakich powodów kupujemy ubezpieczenie? Jaki typ ubezpieczenia jest najbardziej popularny? Te i więcej informacji znajduje się w raporcie „Polacy lubią ryzyko” dostępnym na stronie: https://raport2018.openlife.pl

 

źródło: opracowanie własne na pods. wyników badania „Preferencje ubezpieczeniowe Polaków ze względu ma deklarowaną skłonność do ryzyka”, przeprowadzonego przez firmę DANAE w maju br. na zlecenie Open Life TU Życie S.A.