FAQZarezerwuj wizytę
26.09.2018
Marta Lenartowicz; Menadżer Produktów w Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie S.A.;

Assistance medyczny coraz popularniejszy. Co oferuje?

Według danych Mondial Assistance w ubiegłym roku z usług assistance skorzystało 2,5 mln Polaków. Najbardziej popularny jest assistance medyczny, który zapewnia pomoc w razie nieszczęśliwego wypadku lub choroby i często jest elementem polisy życiowej.

Świadomość tego, czym są usługi assistance i w jakich sytuacjach można z nich korzystać, rośnie – w stosunku do ubiegłego roku aż o 9%, chociaż nadal nie przekracza 80% wszystkich posiadaczy produktów finansowych, w tym ubezpieczeniowych. Nawet w tej grupie Polaków, którzy mają wykupiony assistance, można znaleźć osoby, które nie wiedzą, jakie dokładnie jest zastosowanie tego typu usług, albo wiedzą, ale z nich nie korzystają. Być może w kryzysowej sytuacji zwyczajnie zapominają, że mają do dyspozycji narzędzie, które mogłoby im znacząco ułatwić… no właśnie, co?

Pomoc w nagłej chorobie i po wypadku

Assistance medyczny to obecnie najbardziej pożądana ze wszystkich form assistance. W produkcie ubezpieczeni cenią sobie szczególnie możliwość umówienia domowej wizyty lekarza (58%), a także wsparcie w rehabilitacji po wypadku lub chorobie (56%). Ale to nie wszystko, co assistance medyczny oferuje. Osoby objęte ochroną w ramach grupowego ubezpieczenia na życie w Open Life mają dostęp do całego pakietu usług „asystenckich”, które w razie wypadku lub nagłej choroby zapewniają im organizację i pokrycie kosztów:

  • dostarczenia leków do miejsca zamieszkania,
  • wizyty lekarza i wizyty pielęgniarki po nieszczęśliwym wypadku,
  • transportu medycznego do i z przychodni i szpitala, a także pomiędzy placówkami medycznymi,
  • procesu rehabilitacyjnego, ale też wypożyczenia/zakupu i transportu sprzętu,
  • pomocy domowej lub pomocy pielęgniarki po hospitalizacji,
  • pomocy psychologa w trudnej sytuacji losowej,
  • pomocy medycznej za granicą.

Pakiet zapewnia również dostęp do infolinii medycznej, gdzie można uzyskać cenne informacje m.in. o działaniu leków, placówkach prowadzących zabiegi rehabilitacyjne, przygotowaniach do badań medycznych, dietach, domach pomocy i hospicjach, aptekach czynnych przez całą dobę itd.

Specjalna pomoc dla rodziców

Osobną grupę korzystających z assistance stanowią rodzice – ci świeżo upieczeni i ci z dłuższym stażem. Assistance medyczny to dla nich duże udogodnienie. Sprawdza się, kiedy to rodzic potrzebuje opieki, oferując m.in. organizację i pokrycie kosztów wizyty położnej, transportu na wizytę kontrolną, osobistego asystenta w czasie transportu medycznego, pomocy domowej oraz pielęgniarskiej. Przede wszystkim jednak pozwala na sprawną organizację opieki nad dziećmi, a także przewozu ich do osoby wyznaczonej, gdy któryś z rodziców potrzebuje czasu na leczenie i powrót do formy. W sytuacji wymagającej szybkiego reagowania taka pomoc może okazać się nieoceniona.

Pakiet przydaje się również wtedy, kiedy to dzieci mają problem ze zdrowiem. Pozwala na organizację i pokrycie kosztów opieki, prywatnych lekcji dziecka, które z przyczyn zdrowotnych nie może chodzić do szkoły oraz pobytu opiekuna w szpitalu lub hotelu przyszpitalnym, gdy dziecko jest hospitalizowane.

Przyszli i nowi rodzice doceniają też tzw. infolinię baby assistance, która zapewnia dostęp do informacji o objawach ciąży, badaniach prenatalnych, szkołach rodzenia, pielęgnacji w ciąży i po porodzie, karmieniu i pielęgnacji niemowlęcia, a także obowiązkowych szczepieniach dla dzieci.

Ile kosztuje assistance medyczny?

Koszty assistance zazwyczaj nie są wysokie i ceny pakietów zaczynają się już od 50 zł rocznie. Można taką polisę kupić indywidualnie, ale często assistance jest oferowany w ramach umowy dodatkowej do zawieranego ubezpieczenia, np. na życie. Ubezpieczenia tego typu są dostępne również w  ubezpieczeniach grupowych pracowniczych jako część zakresu ochrony.

Assistance medyczne w ubezpieczeniach grupowych w Open Life

Ubezpieczenia grupowe w Open Life poza zakresem ochrony życia i zdrowia ubezpieczonego oferują szeroki zakres programu Assistance. Oferta jest skonstruowana w taki sposób, by ubezpieczony nie ponosił dodatkowych kosztów związanych z ubezpieczeniem. Assistance w ramach polisy grupowej to wygodne rozwiązanie – ubezpieczony nie musi pamiętać o opłacaniu dodatkowej składki za kolejną polisę (szczególnie w przypadku ubezpieczeń grupowych, gdzie składka potrącana jest z wynagrodzenia), a jest objęty ochroną, z której może skorzystać w razie trudnych sytuacji życiowych. Skorzystanie z usługi jest bardzo proste, bo w przypadku zajścia nieszczęśliwego wypadku bądź choroby, wystarczy skontaktować się z centrum operacyjnym (numer do centrum operacyjnego znajduje się w certyfikacie potwierdzającym ochronę z tytułu ubezpieczenia grupowego).

 

Źródła:

  1. https://biznes.newseria.pl/news/polacy-coraz-czesciej,p2071253152