Co wiemy o obsłudze roszczeń?
W Open Life zbudowaliśmy rynkowe kompetencje do obsługi roszczeń. Komórką organizacyjną odpowiedzialną za obsługę tego obszaru jest Departament Roszczeń i Oceny Ryzyka (DRO).
DRO jest zespółem profesjonalistów, którzy od wielu lat zajmują się obsługą roszczeń. Wszystkie nasze procesy podporządkowaliśmy standardom rynkowym.
Open Life umożliwia zgłoszenie roszczenia:
- on-line za pośrednictwem strony internetowej www.openlife.pl
- tradycyjnie pocztą poprzez wypełnienie specjalnie w tym celu przygotowanego druku – „Formularz zgłoszenia roszczenia”.
W przypadku gdy ubezpieczony wybierze pierwszą ścieżkę, Towarzystwo po zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie operacyjnym, wyśle na adres mailowy, z którego otrzymało zgłoszenie, powiadomienie o zarejestrowaniu roszczenia i nadaniu mu numeru sprawy. Open Life niezależnie od sposobu zgłoszenia roszczenia, w przypadku konieczności dosłania dodatkowej dokumentacji, w terminie 7 dni wysyła do ubezpieczonego/zgłaszającego informację o rozpoczęciu procesu likwidacji roszczenia oraz wskaże jakie dokumenty należy dosłać. Oczywiście w sytuacji śmierci ubezpieczonego, zawiadomienie o wystąpieniu zdarzenia ubezpieczeniowego dokonują uposażeni lub spadkobiercy ubezpieczonego wskazani w deklaracji zgody bądź Formularzu zmian niefinansowych.
Możliwość zgłoszenia roszczenia on-line to oszczędność czasu dla ubezpieczonego/zgłaszającego. Dokonanie zgłoszenia jest bardzo proste, gdyż aplikacja „prowadzi” przez kolejne kroki, niezbędne do prawidłowego zgłoszenia roszczenia oraz podpowiada jakie dokumenty należy załączyć.
Jednocześnie, w celu zapewnienia odpowiedniej komunikacji z naszymi klientami, na stronie internetowej w zakładce „Zgłoszenie roszczenia” została zamieszczona „Lista wymaganych dokumentów do zgłoszenia roszczenia” oraz druk Formularza zgłoszenia roszczenia do pobrania dla tych naszych klientów, którzy wolą tradycyjne rozwiązania.