JESTEŚMY DLA PAŃSTWA
Szanowni Państwo, jeśli:
- potrzebujecie informacji w zakresie warunków posiadanego ubezpieczenia;
- potrzebujecie dodatkowych informacji/wyjaśnień dotyczących wyników jakie osiąga dany fundusz;
- chcecie zrezygnować/zrezygnowaliście z ubezpieczenia, ponieważ uważacie, że podczas sprzedaży ww. ubezpieczeń zostaliście wprowadzeni w błąd, a rezygnacja wiąże się z dodatkowymi kosztami;
- jesteście zaniepokojeni jakimkolwiek działaniem Open Life lub firmy współpracującej z Open Life w zakresie sprzedaży ubezpieczeń z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi;
- w wyniku zdarzeń losowych znaleźliście się w trudnej sytuacji życiowej;
Zapraszamy do kontaktu z nami.
POROZMAWIAJMY
Proponujemy otwartą rozmowę i indywidualne podejście. Klientom, którzy się z nami kontaktują, udzielamy wszystkich niezbędnych wyjaśnień. Każdy przypadek analizujemy osobno, dzięki czemu możemy dokonać rzetelnej oceny danej sprawy oraz zaproponować Państwu stosowne rozwiązanie zgłoszonego problemu.
Kontaktując się bezpośrednio z Open Life, zyskują Państwo gwarancję prawdziwości otrzymanych informacji na temat posiadanych ubezpieczeń i statusu Spółki.
UWAGA!
Kontakt z nami w żaden sposób nie zamyka możliwości innych działań, w szczególności dokonania stosownego zgłoszenia danej sprawy do Komisji Nadzoru Finansowego lub Rzecznika Finansowego.
WAŻNE
Na każdym etapie postępowania mogą Państwo kontaktować się również z kancelariami prawnymi, w tym z tzw. „kancelariami odszkodowawczymi”.
Prosimy jednak o ostrożność, szczególnie, jeżeli to przedstawiciel kancelarii sam zgłosił się do Państwa z propozycją pomocy. Korzystanie z usług niektórych kancelarii może wiązać się z dodatkowymi kosztami, które będą wpływać negatywnie na wysokość otrzymanego świadczenia.
Na rynku działają nieetycznie działające podmioty, które:
- w sposób nielegalny pozyskują dane osobowe klientów ubezpieczycieli;
- przekazują klientom nieprawdziwe informacje o złej kondycji finansowej zakładów ubezpieczeń;
- przekazują klientom nieprawdziwe i nierzetelne informacje na temat posiadanych przez nich produktów ubezpieczeniowych;
- umawiają się na spotkania z potencjalnymi klientami, w trakcie których sugerują rezygnację z posiadanych produktów ubezpieczeniowych, a następnie proponują zawarcie nowej umowy ubezpieczeniowej za swoim pośrednictwem;
- obiecują pokrycie ewentualnych kosztów związanych z rozwiązaniem dotychczas zawartych umów – i nie informują klientów o tym, że rozwiązanie nowej umowy również może wiązać się z kosztami.
Jeśli spotkali się Państwo z którymś z opisanych zachowań lub podejrzewają Państwo, że osoba, która kontaktuje się z Państwem w imieniu tzw. „kancelarii odszkodowawczej” ma nieuczciwe zamiary, uprzejmie prosimy o kontakt. Każda informacja o nieuczciwych praktykach na rynku pozwala nam lepiej chronić dane finansowe naszych klientów.
Zachęcamy do zapoznania się z komunikatem, który ostrzega przed coraz częściej notowanymi działaniami polegającymi na nakłanianiu naszych klientów do wcześniejszej rezygnacji z umowy ubezpieczenia.
ZALEŻY NAM NA KOMPROMISIE
Obiecujemy, że w każdej zgłoszonej sprawie postaramy się przychylić do Państwa oczekiwań. Mamy nadzieję, że w szczególności w sytuacjach prostych, niebudzących wątpliwości będziemy mogli szybko dojść do porozumienia i rozwiązać wspólne problemy.
Będziemy dokładnie weryfikować każde zgłoszenie. W nielicznych przypadkach może okazać się, że do dokonania pełnej analizy sprawy konieczne będzie przekazanie dodatkowych informacji przez klienta lub dystrybutora. Z góry dziękujemy Państwu za cierpliwość i zrozumienie, jeśli z tych względów proces decyzyjny potrwa trochę dłużej.
Prosimy zwrócić uwagę, że w sprawach niemożliwych do rozstrzygnięcia ze względu na brak bezspornych dowodów, będziemy poszukiwać rozwiązań kompromisowych.
SPRAWDŹ CO MOŻESZ ZROBIĆ
Jakie dodatkowe dokumenty warto przekazać, aby przyspieszyć rozpatrzenie sprawy:
Nie ma potrzeby przekazywać dodatkowych dokumentów.
Gdzie dzisiaj można samodzielnie uzyskać odpowiedzi na pytania w danej sprawie:
Warunki Ubezpieczenia/Ogólne Warunki Ubezpieczenia otrzymane podczas zakupu ubezpieczenia
Jak się z nami skontaktować:
Jakie dodatkowe dokumenty warto przekazać, aby przyspieszyć rozpatrzenie sprawy:
Nie ma potrzeby przekazywać dodatkowych dokumentów.
Gdzie dzisiaj można samodzielnie uzyskać odpowiedzi na pytania w danej sprawie:
Zapraszamy do serwisu www.notowania.openlife.pl
Jak się z nami skontaktować:
Jakie dodatkowe dokumenty warto przekazać, aby przyspieszyć rozpatrzenie sprawy:
Dokumenty potwierdzające wprowadzenie w błąd (np. wydruki, notatki, maile).
Jak się z nami skontaktować:
Jakie dodatkowe dokumenty warto przekazać, aby przyspieszyć rozpatrzenie sprawy:
Nie ma potrzeby przekazywać dodatkowych dokumentów.
Jak się z nami skontaktować:
Jakie dodatkowe dokumenty warto przekazać, aby przyspieszyć rozpatrzenie sprawy:
Dokumenty potwierdzające zdarzenie wpływającego na powstanie trudnej sytuacji życiowej, które nastąpiło w okresie trwania umowy ubezpieczenia.
Jak się z nami skontaktować:
Pełny opis zasad zgłaszania reklamacji do Open Life dostępny jest tutaj: Zasady rozpatrywania reklamacji
JAK MOŻEMY ROZWIĄZAĆ SPRAWĘ
Przykłady możliwych rozwiązań:
1. Sytuacje związane z ewentualnym wprowadzeniem w błąd podczas sprzedaży ubezpieczenia z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym:
- dopłata do otrzymanej wartości wykupu (wysokość kwoty dopłaty uzależniona jest od specyfiki danej sprawy, w szczególności od zebranych dowodów);
- dopłata do otrzymanej wartości wykupu w połączeniu z przyjęciem propozycji i zakupieniem nowego ubezpieczenia, adekwatnego do potrzeb klienta (w takim przypadku istnieje większa szansa na zwiększenie kwoty dopłaty pomimo braku jednoznacznych dowodów);
- skierowanie sprawy do rozpatrzenia przez Radę Kulancyjną;
- propozycja mediacji prowadzonych przy Rzeczniku Finansowym albo w Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego;
2. Sytuacje związane z pozyskaniem informacji o zdarzeniu wpływającym na powstanie trudnej sytuacji życiowej:
- dopłata do otrzymanej wartości wykupu (wysokość kwoty dopłaty uzależniona jest od specyfiki danej sprawy, w szczególności od rodzaju zdarzenia zaistniałego w życiu klienta, wieku klienta, a także wpływu zdarzenia na bieżącą oraz przyszłą sytuację społeczną i materialną klienta);
CO JUŻ ZROBILIŚMY DLA NASZYCH KLIENTÓW
- Wykonujemy decyzję UOKiK dotyczącą podwyższenia stawek procentowych wartości rachunku służących do ustalania Wartości wykupu,
- Podpisaliśmy dodatkowe porozumienie z UOKiK dotyczące podwyższenia stawek procentowych wartości wykupu w ubezpieczeniach z funduszem kapitałowym klientom, którzy nie zostali objęci ww. decyzją UOKIK.
- Porozumienie objęło także klientów, którzy po ukończeniu 61. roku życia przystąpili do umowy ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym ze składką opłacaną regularnie i którzy w dniu zakończenia ubezpieczenia mieli ukończone 65 lat (przeczytaj więcej),
- W Open Life funkcjonuje Rada Kulancyjna (zasady składania wniosków do Rady Kulancyjnej) ,
- Open Life informuje o możliwości udziału i aktywnie uczestniczy w postępowaniach mediacyjnych z klientami prowadzonych przy Rzeczniku Finansowym oraz w Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego (Komunikat dla klientów o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich).
UBEZPIECZENIE Z UBEZPIECZENIOWYM FUNDUSZEM KAPITAŁOWYM OPEN LIFE
Open Life TU Życie S.A. (Open Life) jest instytucją zaufania publicznego. Klienci, którzy nam zaufali i nabyli nasze ubezpieczenia, to dla nas najważniejszy powód do poszukiwania najlepszych rozwiązań i odpowiedzialnych działań. Niniejsza strona dedykowana jest klientom poszukującym wsparcia i dodatkowych informacji dotyczących ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi Open Life.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy al. “Solidarności” 171, 00-877 Warszawa. Podane w formularzu kontaktowym dane będą przetwarzane w celu obsługi klientów i interesantów, rozpatrzenia reklamacji, skarg i wniosków i odpowiedzi na nie, w celu rachunkowym, w celu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, jak również przeciwdziałania ewentualnym przestępstwom ubezpieczeniowym na szkodę Towarzystwa Ubezpieczeń oraz w celu ewentualnego ustalania, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami zgłaszanymi wobec Administratora, związanych z zawartą Umową ubezpieczenia. Szczegółowe informacje na temat celów i zasad przetwarzania Twoich danych osobowych w tym praw, które w związku z tym przysługują, znajdują się w Regulaminie świadczenia Usług za pośrednictwem Infolinii oraz za pomocą innych środków porozumiewania się na odległość.
Masz pytania?
Czekamy na naszej infolinii:
801 222 333
lub
+48 22 118 94 99
Zapraszamy w godzinach:
9:00 – 16:00 pn-pt
Wizyty osobiste w siedzibie Open Life TU Życie S.A.,
w dni robocze: 9:00 – 16:00
Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy al. “Solidarności” 171, 00-877 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000292551, posiadająca numer REGON 141186640 i numer NIP 107-00-08-220, kapitał zakładowy zarejestrowany i w całości wpłacony wynosi 95 500 000 zł.
al. “Solidarności” 171
00-877 Warszawa
Sekretariat Zarządu:
fax: +48 22 118-94-89
e-mail: info@openlife.pl
Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy al. “Solidarności” 171, 00-877 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000292551, posiadająca numer REGON 141186640 i numer NIP 107-00-08-220, kapitał zakładowy zarejestrowany i w całości wpłacony wynosi 95 500 000 zł.
al. “Solidarności” 171
00-877 Warszawa
Sekretariat Zarządu:
+48 22-270-11-11
fax: +48 22 118-94-89
e-mail: info@openlife.pl