Opinie ekspertów
Assistance medyczny coraz popularniejszy. Co oferuje?
Według danych Mondial Assistance w ubiegłym roku z usług assistance skorzystało 2,5 mln Polaków. Najbardziej popularny jest assistance medyczny, który zapewnia pomoc w razie nieszczęśliwego wypadku lub choroby i często jest elementem polisy życiowej.
Świadomość tego, czym są usługi assistance i w jakich sytuacjach można z nich korzystać, rośnie – w stosunku do ubiegłego roku aż o 9%, chociaż nadal nie przekracza 80% wszystkich posiadaczy produktów finansowych, w tym ubezpieczeniowych. Nawet w tej grupie Polaków, którzy mają wykupiony assistance, można znaleźć osoby, które nie wiedzą, jakie dokładnie jest zastosowanie tego typu usług, albo wiedzą, ale z nich nie korzystają. Być może w kryzysowej sytuacji zwyczajnie zapominają, że mają do dyspozycji narzędzie, które mogłoby im znacząco ułatwić… no właśnie, co?
Pomoc w nagłej chorobie i po wypadku
Assistance medyczny to obecnie najbardziej pożądana ze wszystkich form assistance. W produkcie ubezpieczeni cenią sobie szczególnie możliwość umówienia domowej wizyty lekarza (58%), a także wsparcie w rehabilitacji po wypadku lub chorobie (56%). Ale to nie wszystko, co assistance medyczny oferuje. Osoby objęte ochroną w ramach grupowego ubezpieczenia na życie w Open Life mają dostęp do całego pakietu usług „asystenckich”, które w razie wypadku lub nagłej choroby zapewniają im organizację i pokrycie kosztów:
- dostarczenia leków do miejsca zamieszkania,
- wizyty lekarza i wizyty pielęgniarki po nieszczęśliwym wypadku,
- transportu medycznego do i z przychodni i szpitala, a także pomiędzy placówkami medycznymi,
- procesu rehabilitacyjnego, ale też wypożyczenia/zakupu i transportu sprzętu,
- pomocy domowej lub pomocy pielęgniarki po hospitalizacji,
- pomocy psychologa w trudnej sytuacji losowej,
- pomocy medycznej za granicą.
Pakiet zapewnia również dostęp do infolinii medycznej, gdzie można uzyskać cenne informacje m.in. o działaniu leków, placówkach prowadzących zabiegi rehabilitacyjne, przygotowaniach do badań medycznych, dietach, domach pomocy i hospicjach, aptekach czynnych przez całą dobę itd.
Specjalna pomoc dla rodziców
Osobną grupę korzystających z assistance stanowią rodzice – ci świeżo upieczeni i ci z dłuższym stażem. Assistance medyczny to dla nich duże udogodnienie. Sprawdza się, kiedy to rodzic potrzebuje opieki, oferując m.in. organizację i pokrycie kosztów wizyty położnej, transportu na wizytę kontrolną, osobistego asystenta w czasie transportu medycznego, pomocy domowej oraz pielęgniarskiej. Przede wszystkim jednak pozwala na sprawną organizację opieki nad dziećmi, a także przewozu ich do osoby wyznaczonej, gdy któryś z rodziców potrzebuje czasu na leczenie i powrót do formy. W sytuacji wymagającej szybkiego reagowania taka pomoc może okazać się nieoceniona.
Pakiet przydaje się również wtedy, kiedy to dzieci mają problem ze zdrowiem. Pozwala na organizację i pokrycie kosztów opieki, prywatnych lekcji dziecka, które z przyczyn zdrowotnych nie może chodzić do szkoły oraz pobytu opiekuna w szpitalu lub hotelu przyszpitalnym, gdy dziecko jest hospitalizowane.
Przyszli i nowi rodzice doceniają też tzw. infolinię baby assistance, która zapewnia dostęp do informacji o objawach ciąży, badaniach prenatalnych, szkołach rodzenia, pielęgnacji w ciąży i po porodzie, karmieniu i pielęgnacji niemowlęcia, a także obowiązkowych szczepieniach dla dzieci.
Ile kosztuje assistance medyczny?
Koszty assistance zazwyczaj nie są wysokie i ceny pakietów zaczynają się już od 50 zł rocznie. Można taką polisę kupić indywidualnie, ale często assistance jest oferowany w ramach umowy dodatkowej do zawieranego ubezpieczenia, np. na życie. Ubezpieczenia tego typu są dostępne również w ubezpieczeniach grupowych pracowniczych jako część zakresu ochrony.
Assistance medyczne w ubezpieczeniach grupowych w Open Life
Ubezpieczenia grupowe w Open Life poza zakresem ochrony życia i zdrowia ubezpieczonego oferują szeroki zakres programu Assistance. Oferta jest skonstruowana w taki sposób, by ubezpieczony nie ponosił dodatkowych kosztów związanych z ubezpieczeniem. Assistance w ramach polisy grupowej to wygodne rozwiązanie – ubezpieczony nie musi pamiętać o opłacaniu dodatkowej składki za kolejną polisę (szczególnie w przypadku ubezpieczeń grupowych, gdzie składka potrącana jest z wynagrodzenia), a jest objęty ochroną, z której może skorzystać w razie trudnych sytuacji życiowych. Skorzystanie z usługi jest bardzo proste, bo w przypadku zajścia nieszczęśliwego wypadku bądź choroby, wystarczy skontaktować się z centrum operacyjnym (numer do centrum operacyjnego znajduje się w certyfikacie potwierdzającym ochronę z tytułu ubezpieczenia grupowego).
Źródła:
Masz pytania?
Czekamy na naszej infolinii:
801 222 333
lub
+48 22 118 94 99
Zapraszamy w godzinach:
9:00 – 16:00 pn-pt
Wizyty osobiste w siedzibie Open Life TU Życie S.A.,
w dni robocze: 9:00 – 16:00
Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy al. “Solidarności” 171, 00-877 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000292551, posiadająca numer REGON 141186640 i numer NIP 107-00-08-220, kapitał zakładowy zarejestrowany i w całości wpłacony wynosi 95 500 000 zł.
al. “Solidarności” 171
00-877 Warszawa
Sekretariat Zarządu:
fax: +48 22 118-94-89
e-mail: info@openlife.pl
Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy al. “Solidarności” 171, 00-877 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000292551, posiadająca numer REGON 141186640 i numer NIP 107-00-08-220, kapitał zakładowy zarejestrowany i w całości wpłacony wynosi 95 500 000 zł.
al. “Solidarności” 171
00-877 Warszawa
Sekretariat Zarządu:
+48 22-270-11-11
fax: +48 22 118-94-89
e-mail: info@openlife.pl