Opinie ekspertów
Dobrze dopasowana oferta ubezpieczeń grupowych na życie – slogan czy konieczność?
Każdy człowiek kupując usługę lub produkt chciałby, aby były one jak najlepiej dopasowane do jego realnych potrzeb. Często wolimy nawet dopłacić, aby mieć coś z czego realnie skorzystamy i czego realnie potrzebujemy, a nie sztampowy, wzięty z półki, produkt.
Podobną sytuację, a nawet trudniejszą niż przy nabywaniu dóbr czy usług przez Klienta indywidualnego, zauważamy w ubezpieczeniach grupowych na życie. Mamy tu do czynienia z Klientem zbiorowym, a więc z tyglem wielu potrzeb, często wzajemnie się wykluczających. Interesariuszy przy grupówkach pracowniczych, czyli najbardziej popularnych i pożądanych w zakładach pracy benefitach pracowniczych, jest przy tym dużo więcej. Są to Pracownicy, Członkowie ich Rodzin np. Partnerzy, Dzieci czy Małżonkowie, ale też osoby zarządzające daną firmą, prowadzące w niej obsługę ubezpieczeń, a często również obsługujący firmę Broker ubezpieczeniowy czy Agent, który także ma swoją wizję i strategię, jeśli chodzi o zestaw benefitów pracowniczych oraz pozapłacowych w danym przedsiębiorstwie.
Jednak skrojone na miarę, odpowiednio przygotowane i poprzedzone realnym badaniem potrzeb poszczególnych interesariuszy grupowe ubezpieczenie na życie daje szereg narzędzi, dzięki którym dopuszczalne jest takie zindywidualizowanie oferty grupówkowej, aby niemożliwe stało się możliwym. Generalną zasadą, którą wyznajemy w Open Life jest to, iż standardem w grupówce powinien być nie-standard. Produkty pakietowe w grupówce się nie sprawdzają, z ewentualnym wykluczeniem naprawdę małych mikro przedsiębiorstw.
Rozwiązaniem kwestii połączenia w jednym produkcie odpowiedzi na bardzo różne potrzeby zbiorowości interesariuszy w danej firmie jest, i powinna być, stale rozbudowywana indywidualizacja ubezpieczeń grupowych na życie. Tą indywidualizację można osiągnąć na różne sposoby, z których najtrafniejszymi działaniami są:
- Kilkuwariantowe programy ubezpieczeniowe zróżnicowane względem zakresu, sum ubezpieczenia i składek – aby każdy mógł dopasować produkt do swoich wymogów i swojego budżetu domowego;
- Uzupełnienie podstawowych wariantów o możliwość indywidualnego zwiększenia ochrony dla poszczególnych ubezpieczonych o różnego rodzaju pakiety, jednostki, itd. Dzięki temu możemy np. podbić wysokość sum ubezpieczenia, zwiększyć zakres ochrony o inne ryzyka niż te, które są w podstawowych wariantach, czy też dołączyć ochronę dla dodatkowych osób;
- Dodawanie do ubezpieczeń grupowych na życie różnego rodzaju programów oraz usług zewnętrznych np. pakietów assistance zdrowotnego, innych typów assistance, czy też pakietów lub wybranych elementów produktów ubezpieczeń zdrowotnych, gdzie bezgotówkowa opieka medyczna jest uzupełnieniem ochrony z podstawowego ubezpieczenia ochronnego na życie (np. w zakresie poważnych zachorowań, rehabilitacji powypadkowej, kontynuacji leczenia poszpitalnego itd.);
- Możliwość zmiany, zwiększenia zakresu czy wprowadzenie różnego rodzaju modyfikacji w rocznicę polisy czyli np. co 12 miesięcy – dzięki czemu polisa i ochrona może zmieniać się w czasie, tak jak zmieniają się w czasie potrzeby.
Na takim podejściu korzystają wszyscy – Pracodawca, ponieważ ma lepsze benefity dla Pracowników, Pracownik, ponieważ ma lepszą ochronę dla siebie i Rodziny, Ubezpieczyciel, ponieważ ma lepszą partycypację oraz retencję w ubezpieczeniu czy w końcu Broker i Agent, który ma Klienta zadowolonego nie tylko z produktu, ale i z reprezentującego go pośrednika.
Niezmiernie istotne jest wsparcie takiego procesu indywidualizacji produktu ubezpieczeniowego poprzez przyjazne i nowoczesne narzędzia pozwalające na wybór, a następnie jego zmianę, przy wykorzystaniu najszybszych z możliwych metod np. z użyciem własnego komputera czy smartphone’a. Nawet najlepszy proces czy najbardziej elastyczny produkt nie odniesie sukcesu i nie zostanie pozytywnie odebrany przez potencjalnych Klientów, jeśli system i narzędzia dla osób ubezpieczonych oraz dla osób obsługujących polisę grupową ze strony Pracodawcy, nie będzie działał sprawnie, intuicyjnie i całodobowo.
Postępująca digitalizacja, coraz większa indywidualizacja oraz realna elastyczność to przyszłość ubezpieczeń grupowych na życie. Jeśli dane Towarzystwo chce, tak jak Open Life, być liderem na rynku tego typu usług i pozostać na nim długo, generując satysfakcjonujące wyniki dla wszystkich swoich interesariuszy, to kontynuacja oraz dalszy rozwój tego trendu to konieczność.
W ubezpieczeniach grupowych na życie – w tym również w ramach oferowanego przez Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie S.A. produktu „Ochrona w Grupie” nie-standard jest i będzie standardem, a indywidualizacja jest i będzie nadrzędnym sposobem osiągnięcia pełnej satysfakcji wielu różniących się od siebie, a korzystających z tego samego produktu, Klientów.
Masz pytania?
Czekamy na naszej infolinii:
801 222 333
lub
+48 22 118 94 99
Zapraszamy w godzinach:
9:00 – 16:00 pn-pt
Wizyty osobiste w siedzibie Open Life TU Życie S.A.,
w dni robocze: 9:00 – 16:00
Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy al. “Solidarności” 171, 00-877 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000292551, posiadająca numer REGON 141186640 i numer NIP 107-00-08-220, kapitał zakładowy zarejestrowany i w całości wpłacony wynosi 95 500 000 zł.
al. “Solidarności” 171
00-877 Warszawa
Sekretariat Zarządu:
fax: +48 22 118-94-89
e-mail: info@openlife.pl
Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy al. “Solidarności” 171, 00-877 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000292551, posiadająca numer REGON 141186640 i numer NIP 107-00-08-220, kapitał zakładowy zarejestrowany i w całości wpłacony wynosi 95 500 000 zł.
al. “Solidarności” 171
00-877 Warszawa
Sekretariat Zarządu:
+48 22-270-11-11
fax: +48 22 118-94-89
e-mail: info@openlife.pl